Innowacja pedagogiczna: „ Zakodowane podróże: małe i duże” była realizowana w każdą środę od połowy lutego do końca maja w grupie "Odkrywcy". Głównym celem wprowadzonej innowacji było rozwijanie u dzieci uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczenie i eksperymentowanie. Na zajęciach wykorzystywaliśmy pomoce dydaktyczne takie jak: mata do kodowania, krążki, kubeczki, autorskie pomoce (obrazki, piktogramy, plansze, karty pacy). Na macie i poza nią układaliśmy kubeczki oraz kolorowe kartoniki tworząc symetrię – kolor, liczba oraz wieże w różnych konfiguracjach. Podczas zajęć dzieci kodowały wg słownej instrukcji nauczyciela, lub koleżanki wcielających się w rolę nawigatora. Zadania wykonywane z wykorzystaniem maty wspomagały rozwój intelektualny dzieci, ich umiejętności matematyczne, utrwalanie liter oraz cyfr, koncentrację uwagi, doskonaliły orientację przestrzenną, myślenie logiczne i abstrakcyjne. Zajęcia umożliwiły dzieciom rozwijanie umiejętności pracy w zespole i dobrej komunikacji między sobą poprzez wielkoformatowe gry planszowe. Na zajęciach używaliśmy również krążków matematycznych oraz kierunkowych, co pozwoliło na tworzenie offlinowych kodów - dróg, gier rozwijających kompetencje matematyczne, sudoku, memory, rytmy, "dyktanda graficzne" na dużym formacie, wierszyki - instrukcje do kodowania. Zabawy w kodowanie i programowanie przyniosły zadowalające efekty dydaktyczne i wychowawcze, a zajęcia z wykorzystaniem atrakcyjnych pomocy dydaktycznych cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród dzieci.
Innowacja pedagogiczna była uzupełniona o realizację Ogólnopolskiego programu „Uczymy Dzieci Programować”, co poszerzyło nasze działania w zakresie kodowania i programowania.